Servicedeskmedewerker (IT & FM)

Solliciteer nu

Servicedesk medewerker (IT & FM)

 Breng jouw IT-supportervaring naar een hoger niveau en wordt servicedeskmedewerker bij de NOS in een klein, gezellig team met vaste werktijden.


Ben jij een probleemoplosser met gevoel voor technologie en service? Laat van je horen en je hoort van ons! 

(Hilversum | 32-36 uur per week | cao | salaris tot € 3.988,-)

Leuk kennis te maken

Bij de NOS zit je bij een van de grootste nieuwsorganisaties van Nederland. Bij ons werken ongeveer 900 medewerkers in een omgeving waar alles 24/7 doorgaat. We bereiken met ons nieuws miljoenen Nederlanders per dag.

Het team
Ons Frontoffice-team bestaat uit 10 medewerkers, waarvan 3 teamgenoten werken als servicedeskmedewerker. 

De andere 7 collega’s hebben een combinatierol van Frontoffice en Mediasupport. Ons team valt onder de afdeling PTI&I met 66 collega’s.

Wat je gaat doen 

Als servicedeskmedewerker ben je verantwoordelijk voor het bieden van eerstelijns-ondersteuning aan alle NOS-collega's, op het gebied van IT-toepassingen en facilitaire vragen. Zowel binnen als buiten de NOS-kantoren.

Wat houdt dit in?

  • Behandelen van serviceaanvragen en incidenten;
  • beheren van werkplekken en oplossen van technische storingen;
  • meewerken aan verbetering van werkprocessen;
  • technische ondersteuning bieden op locatie, bij evenementen en uitzendlocaties.

De vragen van collega’s komen binnen via telefoon, e-mail of ons ticketsysteem, maar collega’s lopen ook makkelijk binnen bij onze servicedesk.

Je werkt in een team met 3-4 frontoffice collega's, waarbij je soms intensief met elkaar samenwerkt en andere dagen meer zelfstandig. Dit geeft je de kans om de hele NOS-organisatie goed te leren kennen. 

Met jouw inzet heb je een grote rol bij het verder helpen van collega's in hun werk.  

Wat we jou bieden

Waarom zou je kiezen voor de NOS? Omdat wij een interessante werkplek zijn waar jouw bijdrage het verschil maakt! Werken bij de NOS is leerzaam, maatschappelijk relevant en ook erg leuk.

Dit is wat je verder van ons kunt verwachten:

  • een brutomaandsalaris tussen € 2.750,- en € 3.988,-. Dit is volgens schaal F van onze cao*. Wat je verdient, hangt af van je ervaring;
  • daarbovenop ontvang je 8% vakantiegeld, 6% eindejaarsuitkering en een jaarlijkse groei;
  • een jaarcontract voor 32-36 uur per week, met het plan deze na een jaar te verlengen naar onbepaalde tijd, als het jou en ons bevalt;
  • een goede pensioenregeling, maandelijks €30,- bruto bijdrage aan je zorgverzekering, korting op je sportschoolabonnement en op de streamingsdienst NLZIET;
  • ruim 5 weken vakantie per jaar;
  • een bijdrage in je reiskosten. Er is een treinstation op loopafstand en een gratis parkeerplek voor de deur;
  • alle ruimte om met je talenten aan de slag te gaan! De NOS Academie biedt trainingen die jou beter maken in jouw vak en je verder brengen in jouw carrière. En je ontvangt een loopbaanbudget.

Bij de NOS willen we in zowel onze uitingen als in onze organisatie een afspiegeling van de samenleving zijn. Draag jij hieraan bij? Dan willen we graag dat je bij ons komt werken.

* link naar onze CAO vind je onderaan. 

Waarom wij hier graag werken 

Jouw impact is groot
Je draagt indirect bij aan alles wat miljoenen Nederlanders horen, zien of lezen. Dat is nog eens eer van je werk!

Samen voor het beste gaan
Kwaliteit leveren is bij de NOS de standaard. Omdat het altijd nóg beter kan, sta je open voor feedback. Groei jij samen met je collega's mee? 

Teamwork uit overtuiging
Bij de NOS werk je met veel enthousiaste collega's die intensief en graag samenwerken. Daarbij help je elkaar en leer je van elkaar. Een win-win dus. 

Professioneel en informele sfeer
Iedereen bij de NOS is gek van hun vak. En praten daar graag over. De informele en open sfeer bied je daar alle ruimte toe.

Wie jij zo ongeveer bent 

Ben jij een echte teamspeler met operationele of technische supportervaring, bij voorkeur in de audiovisuele branche? Dan zoeken wij jou! 

Als servicedeskmedewerker ben je een belangrijke schakel van onze grote, hectische mediaorganisatie.

Wat we van jou verwachten:

  • Ervaring met het oplossen van IT-storingen, aan pc hardware en software, vooral op het gebied van Microsoft applicaties.
  • Kennis van pc- en telefoon hardware, zowel Windows als Apple.
  • Vertrouwdheid met Microsoft Active Directory en Azure.

Certificaten zijn niet vereist, maar wel een pluspunt.

Naast je technische vaardigheden, zijn we op zoek naar iemand met:

  • Een vriendelijke en servicegerichte houding, zelfs onder druk;
  • het vermogen om de juiste prioriteiten te stellen en oplossingsgericht te denken;
  • een flexibele en positieve instelling;
  • een echte teamspeler die graag anderen helpt en meedenkt.

En natuurlijk willen we ook een beetje kunnen lachen met collega's op de werkvloer.

Hebben we het over jou? Reageer!

Herken jij je in deze omschrijving en wil je bij ons aan de slag als servicedeskmedewerker?Reageer dan via de solliciteerknop, beantwoord onze vragen en upload je cv. Zijn we enthousiast, dan gaan we graag met je in gesprek. Solliciteer uiterlijk maandag 26 februari.

De eerste gesprekken vinden plaats op 5 en 7 maart.
Ons sollicitatieproces bestaat uit twee sollicitatiegesprekken, een meeloopmoment en een aanbodgesprek. 

Als je nog inhoudelijke vragen hebt over de baan, neem dan contact op met Pieter de Boer (Teamleider FrontOffice), via pieter.de.boer@nos.nl. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, bel, mail of app met onze recruiter Marijn Immink via: marijn.immink@nos.nl, of 06-83656195.

Reageer alsjeblieft via onderstaande solliciteerknop. Anders kunnen we je sollicitatie helaas niet in behandeling nemen. 

Please note that for this position it is required that you work and live in the Netherlands and that you are fluent in the Dutch language.